• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 24.09.15, 14:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ka BMW sattus skandaali, aktsia kukub

Ajakiri Auto Bild teatas, et Saksa autotootja BMW ühe mudeli heitgaaside hulk on Euroopa standardeid arvestades tunduvalt kõrgem, vahendab MarketWatch. BMW AG aktsia on täna kukkunud 7 protsenti.
Auto Bild kirjutab, et BMW mudelite heitgaaside hulgad on lubatust kõrgemad.
  • Auto Bild kirjutab, et BMW mudelite heitgaaside hulgad on lubatust kõrgemad.
  • Foto: EPA
Ajakiri teatas reedel ilmuva artikli tutvustuses, et BMW mudel X3 xDrive 20d sportmaastur, millel on diiselmootor, eraldas lubatust 11 korda rohkem lämmastikoksiidi. Autot testis rahvusvaheline organisatsioon Council on Clean Transportation. Selle organisatsiooni vihje tõttu hakati ka Volkswagenit uurima.
USA Keskkonnakaitse Amet süüdistas Volkswagenit sellise tarkvara kasutamises, mis võimaldas heitgaaside testitulemustega manipuleerida. Volkswageni enda andmetel on tarkvara paigaldatud 11 miljonisse autosse.
BMW ütles, et nemad pole testitulemusi manipuleerinud. „BMWs ei ole konkreetseid tegevusi või tehnilisi sätteid, mis mõjutaksid testides heitgaaside koguseid,“ ütles ettevõtte pressiesindaja. Ettevõtte heitgaaside süsteem on aktiivne nii testimisel kui ka tavadeedel sõites, lisas ta.
Saksamaa aga teatas, et plaanib laiendada oma uurimistööd ka teistele automarkidele peale Volkswageni.
"On selge, et Saksamaa mootorsõidukite amet keskendub lisaks Volkswagenile ka teiste autotootjate mudelitele," ütles Saksa transpordiminister Alexander Dobrindt.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele